SW bedrijven moeten steeds meer geld uit ‘de markt’ halen. Daarbij speelt klanttevredenheid een cruciale rol. Tevreden klanten komen terug en zorgen voor werk binnen uw organisatie. Weet u ook hoe tevreden uw klanten eigenlijk zijn? En belangrijker: hoe zij nog tevredener kunnen worden?

Ons klanttevredenheidsonderzoek geeft antwoord op deze vragen. Per thema geven klanten hun tevredenheid aan en hoe belangrijk zij dit thema vinden. Wij kunnen hierdoor precies prioritering aangeven in mogelijke verbeterpunten.

Onderzoeksopzet

De centrale vraag van ons onderzoek is:

In hoeverre zijn klanten tevreden over de dienstverlening van uw organisatie? En waar liggen verbeterpunten?

Deelvragen hierbij zijn:

  • Waarom kiezen klanten voor uw organisatie?  
  • Waarom kiezen volgens uw management klanten voor uw organisatie?
  • Wat is de bekendheid en tevredenheid over de diensten van uw organisatie?
  • Wat is het imago van uw organisatie?

Stappen in het onderzoek

In ons onderzoek zetten we de volgende stappen:

1. Introductie

U introduceert ons onderzoek bij klanten. Aangegeven wordt waarom het onderzoek plaatsvindt en wat met resultaten gebeurt.

2. Uitzetten vragenlijsten

Voor de uitvraag bij de klanten werken we met een online vragenlijst en automatisch verwerken van de respons. Na een week versturen wij een herinnering.

3. Analyse

Wij interpreteren de resultaten van de vragenlijsten.

4. Optioneel: focusgroepen

Als verdieping op de uitkomsten van vragenlijsten kunnen wij groepsgesprekken met klanten organiseren.

5. Rapportage

In heldere taal doen wij verslag van onze bevindingen, conclusies en aanbevelingen.

6. Bespreking en/of presentatie

Het rapport bespreken wij met u en/of presenteren wij voor betrokken medewerkers.

Referenties

CAB heeft opdrachten verricht voor: Abbility, BWR, Buurtsupport, DCW, EMCO-Groep, Empatec, Iederz, Lander, NEF, Pastiel, Presikhaaf, Reestmond, Lander, Soweco, Synergon, Wedeka, WerkPro,

Kosten en doorlooptijd

De doorlooptijd van ons klanttevredenheidonderzoek is doorgaans 6 weken. De kosten zijn €3.500. Indien u gebruikt maakt van de optie focusgroepen bedragen de kosten €4.000. Genoemde bedragen zijn exclusief BTW, inclusief reiskosten.

Wilt u weten hoe tevreden uw klanten zijn en hoe zij nog tevredener kunnen worden? Neem contact op met Jan Dirk Gardenier – gardenier@cabgroningen.nl